برنامه ریزی
1399/11/20 دوشنبه
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی در اختتامیه جشنواره حرکت:
پیوند دانشجو و دانشگاه در جشنواره حرکت مجازی، زنده شد/ رقابت بی نظیر دانشجویان در جشنواره حرکت دانشگاه پیام نور

.

.

.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور نیز در این آیین که به‌صورت ویدئو کنفرانس با حضور روسا و معاونان فرهنگی دیگر دانشگاه‌های پیام نور برگزار شد، گفت: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها، پیش‌بینی می‌شد که برخی فعالیت‌های دانشجویی کمرنگ شود اما پس از گذشت یک سال از تعطیلی دانشگاه‌ها، مشخص شد که دانشجویان عرصه فعالیت فرهنگی را ترک نکرده‌اند و ضمن تطبیق خود با شرایط این دوران، فضای جدیدی را در سامانه‌های مجازی برای تداوم بخشیدن به فعالیت‌های خود گشوده‌اند.

به گزارش روابط عمومی، محمدهادی امین ناجی در اختتامیه هفتمین جشنواره کشوری حرکت به میزبانی دانشگاه پیام نور چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جشنواره حرکت یکی از جشنواره مهم در زمینه نشان دادن دستاوردها و توانمندی‌های دانشجویان محسوب می‌شود، افزود: شور و نشاط چنین جشنواره‌ای در سال جاری به عرصه مجازی منتقل شد که حضور در این فضا نیازمند هنری متفاوت است و این هنرمندی به دست کنشگران فرهنگی همچون دانشجویان و کارشناسان به خوبی به سرانجام رسیده و اکنون بیش از ۱۵۰ اثر برای رقابت در جشنواره حرکت به دبیرخانه این جشنوراه ارسال شده است.

وی یادآور شد: امید می‌رود این جشنواره که گویای حوزه ابداعات مبتنی بر علم و دانش و فناوری(تکنولوژی) است در سال‌های آینده در تمامی ابعاد با رشد قابل‌ توجه‌ای روبه‌رو شود تا بتوان قرن آینده را با شتاب و تعالی بهتری آغاز نمود.

امین ناجی یادآور شد: این امیدواری با شناخت توانمندی‌های دانشجویان حاصل شده است که آن نیز تنها منحصر به فضای آزمایشگاهی نبوده و دستاوردها و ثمرات آن توانسته است به فضای جامعه منتقل شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور یادآور شد: اگر امروز از مهار و کنترل ویروس کرونا در کشور صحبت می‌شود باید دانست که این نتیجه‌ با تلاش عالمان و اندیشمندان کشور محقق شده است که با عنوان عضو هیات علمی، فارغ‌التحصیل و یا دانشجو در عرصه‌های مختلف علمی در حال فعالیت هستند.

وی از انجمن‌های علمی دانشجویی خواست برای دستیابی به قله‌های علمی، تلاش خود را در مسیر رفع نیازهای روز جامعه متمرکز کنند تا با رونق حوزه کارآفرینی، مشکلات کشور در این زمینه نیز کاهش یابد.

هفتمین جشنواره حرکت دانشگاه های پیام نور کشور با رقابت ۱۵۲ اثر در ۱۰ بخش و به میزبانی دانشگاه پیام نور شهرکرد برگزار شد که پس از بررسی آثار در پنج گروه درسی علوم انسانی، علوم پایه، هنر، فنی و مهندسی و کشاورزی و محیط زیست، ۴۳ اثر توانست، عنوان اثر برتر را به دست آورد.

بر این اساس در بخش‌های نشریات دانشجویی، انجمن علمی برتر و کارآفرینی به ترتیب ۹، هفت و ۶ اثر به عنوان آثار برتر اعلام شدند و در بخش های اختراع، کتاب و دیجیتال هر کدام پنج اثر و در بخش های خلاقانه و مسابقه هر کدام سه اثر و بخش ویژه نیز یک اثر به عنوان آثار برتر این دوره از جشنواره حرکت دانشگاه های پیام نور معرفی و تجلیل شدند. همچنین از لحاظ کمی بیشترین آثار به ترتیب از استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان و مرکزی به دبیرخانه این دوره از جشنواره حرکت ارسال شده بود و از لحاظ کیفی و بررسی بیشترین آثار برگزیده نیز استان‌های چهارمحال و بختیاری با ۱۱ عنوان، مرکزی و اصفهان هر ۲ با پنج عنوان و استان قم با چهار عنوان در رده ای اول تا سوم قرار گرفتند.

امام جمعه شهرکرد : دانشگاه‌ها انتقال‌دهنده‌ دستاوردهای انقلاب به جوانان باشند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد از دانشگاه‌ها به عنوان ظرف انتقال دهنده دستاوردهای انقلاب اسلامی به جوانان یاد کرد و انعکاس جهانی انقلاب، چگونگی شکست کاخ‌های استکبار و پرورش انسان‌های مکتبی را از مواردی دانست که باید به نسل جوان منتقل شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در آیین اختتامیه هفتمین‌ جشنواره حرکت دانشگاه‌های پیام نور کشور که به میزبانی دانشگاه‌های پیام نوراستان چهارمحال و بختیاری برگزار شد، با بیان اینکه دشمنان اسلام به دنبال القای ناکارآمدی انقلاب اسلامی هستند، افزود: از دید آنان، انقلاب نتوانسته است به تمامی اهداف دین اسلام جامعه عمل بپوشاند،به همین دلیل باید دستاوردهای انقلاب به خوبی به جامعه و به ویژه نسل جوان منتقل شود.

امام جمعه شهرکرد علمی که بدون درنظر گرفتن صلاح خداوند شکل بگیرد را علم ندانست و گفت: علم اگر معنا محور و توحید محور نباشد نمی‌تواند موجب بالندگی شود. وی یادآور شد: علم معناگرا در انقلاب اسلامی برجسته شده است و انسان‌های بزرگی چون شهید سردار قاسم سلیمانی در این مکتب پرورش یافته‌اند.

 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر