اخبار برگزیده
1397/9/10 شنبه
برگزاری کرسی آزاداندیشی با محوریت آسیب شناسی و جرم شناسی ارتباط فضای مجازی در دانشگاه پیام نور مرکز بندرعباس

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز بندرعباس، با همکاری انجمن جامعه شناسی و انجمن حقوق بصورت مشترک، کرسی آزاد اندیشی با موضوع آسیب شناسی و جرم شناسی ارتباط فضای مجازی با حضور دکتر محمد کمالی، استاد معصومه زارعیان و دانشجویان در محل سالن همایش شهید مطهری پیام نور بندرعباس برگزار گردید.

 در شروع همایش استاد زارعیان اعتیاد به فضای مجازی را یک معضل اجتماعی عنوان کردند، جدایی فضای مجازی از زندگی امروزه در حال پیشرفت غیرممکن است زیرا جهان در حال پیشرفت می باشد و نیاز امروز زندگی روزمره استفاده از فضای مجازی است، در ادامه به انحرافات اجتماعی و کنترل اجتماعی فضای مجازی به بحث و گفتگو پرداختند.

همچنین  در ادامه دکتر کمالی در خصوص شبکه های ماهواره ای و چالش هویت فضای مجازی، در کشور ما اشاره کردند و شبکه های مجازی را بستر مناسبی برای اظهار نظر و ابراز عقیده منفی و مثبت توصیف کرد، وی خاطر نشان کرد تاخر فرهنگی( عدم هماهنگی فرهنگ و تکنولوژی) و عدم آموزش صحیح و بهینه در کشور ما باعث بروز اختلالاتی چون آسیب های اجتماعی و وقوع جرم خواهد شد.

در پایان پرسش و پاسخ هایی بین دانشجویان و اساتید مربوطه صورت گرفت و این نتیجه گیری شد که با آموزش پایه یا آموزش های دوره ای از سنین پایین تر و آگاه سازی و آموزش از طریق وسایل ارتباط جمعی میتوان از بروز بخشی از این آسیب ها جلوگیری کرد.



 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر