اخبار
1396/9/13 دوشنبه
گرامیداشت روز نیروی دریائی با حضور امیر دریادار آزاد در دانشگاه پیام نور بندرعباس

.

فرمانده منطقه یکم امامت: منطقه ی خلیج فارس و شمال اقیانوس هند مهمترین آب راه جهان است و اقتصاد جهان به امنیت این منطقه وابسته است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز بندرعباس، همزمان با روز نیروی دریائی امیر دریادار آزاد با حضور در جمع دانشجویان پیام نور مرکز بندرعباس ضمن گرامیداشت روز 7 آذر، روز نیروی دریائی ارتش گفت: حدود 50 هزار کشتی تجاری کانتینربر در جهان فعالیت می کنند که بیش از 16 هزار فروند از این کشتی ها در منطقه خلیج فارس رفت و آمد می کنند و 4 هزار فروند از اینها در صنعت نفت و جابجایی نفت خام فعال هستند.
وی با اشاره به اهمیت فعالیتهای نیروی دریایی ارتش در پایداری اقتصاد کشور گفت: بیش از 9 سال است که با ارسال 49 ناوگروه به دریاها و اقیانوسهای مختلف علاوه بر نشان دادن اقتدار دریایی نظام جمهوری اسلامی ایران به کشورهای دوست و دشمن، در اسکورت کشتی های تجاری ایرانی و خارجی کاملا موفق عمل کرده ایم.
فرمانده منطقه یکم امامت در ادامه به بیان رشادتهای نیروی دریایی ارتش در روزهای آغاز دفاع مقدس پرداخت و افزود: در یک عملیات و در کمتر از 48 ساعت حدود 200 فروند هواپیمای جنگنده با هجوم سراسری به خاک عراق آسمان و زمین را برای رژیم بعثی صدام ناامن کردند.
وی گفت: هرچند نیروی دریایی ارتش بعثی عراق، نیروی ضعیفی نبود و از نظر تجهیزات و امکانات با نیروی دریایی ارتش برابری میکرد، اما تجربه و تخصص نیروهای ما به حدی بود که تا پایان جنگ اثری از نیروی دریایی بعثی نبود.
در پایان دکتر قائدی رئیس پیام نور استان هرمزگان از حضور امیردریادار و همراهانش برای اولین بار در دانشگاه پیام نور ابراز خرسندی کرد و گفت: می توان با انعقاد تفاهم نامه بین پیام نور و نیروی دریایی از امتیازات یکدیگر درجهت پیشبرد هرچه بهتر اهداف عالیه بهره مند گردید.














 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر